Home » Rechtsgebieden » Arbeidsrecht advocaat Utrecht » Opzegtermijn werkgever en werknemer
 

Opzegtermijn werkgever en werknemer

AIs hoofdregel geldt dat het voor een werkgever in principe niet mogelijk is een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd op te zeggen voordat de einddatum is bereikt.

Tussentijds opzeggen mag uitsluitend indien schriftelijk een tussentijds opzegbeding tussen werkgever en werknemer is overeengekomen. Zonder een dergelijk tussentijds opzegbeding opgenomen in de arbeidsovereenkomst kan een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd niet door werkgever en niet door de werknemer tussentijds worden beëindigd.

De werkgever moet voor het tussentijds opzeggen toestemming vragen aan het UWV of de kantonrechter. De werknemer hoeft dit niet, maar moet wel de overeengekomen opzegtermijn voor de arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd in acht nemen.

Advocaat arbeidsrecht in verband tussentijdse opzegging

Als advocaat arbeidsrecht, kunnen wij voor u beoordelen of de opzegtermijn van uw arbeidsovereenkomst voor bepaalde of onbepaalde tijd rechtsgeldig is, wat de minimale wettelijke opzegtermijn voor uw werkgever is en of uw werkgever bijvoorbeeld aan de schriftelijke aanzegverplichting heeft voldaan. De schriftelijke aanzegplicht geldt sinds de invoering van de WWZ (Wet Werk en Zekerheid) per 2015.

Neem voor meer informatie, voor antwoord op uw vraag of voor directe hulp contact met ons op via 030 – 69 250 14 of per mail via info@schouten-advocaten.nl. Onze specialisten helpen u graag verder. Uw contactpersoon is de heer mr. M.F. Schouten.

“Bereikbaar, betrokken en toegewijd”
Probleemanalyse aanvragen »

Contact

Wilt u een afspraak maken of meer informatie?

Gratis probleemanalyse

Bezoekadres:

Schouten Advocaten
Slotlaan 72
3701 GP ZEIST (UTRECHT)